Avtal och rättigheter
Vi på Key to Kindness värnar om kundnöjdhet och säkerhet när våra kunder beställer via vår webbutik eller från en av våra försäljare. Därför rekommenderar vi er att läsa igenom informationen nedan för att tryggt kunna handla av oss.
Lagen om distansavtal
Beställer ni genom vår webbutik gäller distansavtalslagen, det vill säga att ingen fysisk kontakt har ägt rum med företaget vid köpet. Lagen om distansavtal gäller även när du som konsument kontaktar säljaren på distans eller hämtar ut beställning i en närliggande butik där själva avtalet ingåtts på distans. Läs mer om vad detta innebär nedan.
Avtal utanför affärslokal
Om ni handlat av oss genom någon av våra försäljare gäller avtal utanför affärslokaler eftersom vi inte har en regelbunden affärslokal. Detta innebär att köpet måste ägt rum fysiskt till exempel på en julmarknad, tillfällig utställning eller hemförsäljning. Detta gör att även i denna situation har ni ångerrätt då det är ett avtal utanför affärslokal.
Ångerrätten
Ångerrätt har ni som kunder rätt till i 14 dagar ifall ni ingått en affär på distans eller utanför affärslokal. Den tid ni har på er att ångra ert köp kallas för ångerfristen och börjar redan dagen efter att ni fått hem paketet. Avtal utanför affärslokal saknar dock ångerrätt på köp under 400kr. Om ni vill nyttja er ångerrätt behöver ni kontakta vår kundsupport inom 14 dagar från att ni fått hem paketet vilket ni gör enklast genom vår mejl kontakt@keytokindness.se. Returfrakten betalas av köparen och kostar 29kr.
Reklamation
Ifall ni upplever missnöjdhet med kortlekens skick eller funktion kan ni även där kontakta oss genom samma mejl så kommer vår kundtjänst behandla ärendet inom 1-3 arbetsdagar. Vi följer köplagen och vidtar de åtgärder eller kompensation vi bedömer lämpligt. Om det behandlade ärendet uppfattas som felhanterat eller missbedömt kan ni kontakta oss igen så tar vi ärendet vidare till allmänna reklamationsnämnden (ARN) som gör en objektiv och kostnadsfri bedömning av ärendet.